Einde Tasikoki - Reisverslag uit Tasikoki, Indonesië van Babette en Caroline - WaarBenJij.nu Einde Tasikoki - Reisverslag uit Tasikoki, Indonesië van Babette en Caroline - WaarBenJij.nu

Einde Tasikoki

Blijf op de hoogte en volg Babette en Caroline

12 November 2012 | Indonesië, Tasikoki

Hoi allemaal,
het is alweer een tijdje geleden dat we iets van ons hebben laten horen. Het internet heeft er hier een paar dagen uitgelegen, dus konden we niks op onze blog zetten.
Onze laatste week op Tasikoki is echt voorbij gevlogen. Ondertussen zijn er heel veel nieuwe vrijwilligers bijgekomen. Hierdoor bestaan de teams nu uit 4 a 5 mensen in plaats van 2. Na het ontbijt bestaan de teams wel weer uit 2 personen, omdat er nu veel aan projecten gewerkt wordt. Deze projecten zijn nu mogelijk vanwege het grote aantal vrijwilligers.
Afgelopen woensdag hadden we 's middags weer een excursie. Deze keer was het naar Tomohon. Hier zijn we eerst naar de Sugar Palm Factory geweest. Hier maken ze palmsuiker die in Nederland in de Jumbo te koop is. Daarna zijn we naar de Hot springs geweest. Dit was erg mooi om te zien, maar veel te warm om erin te gaan. We hadden nog wat tijd over voordat we gingen dineren, dus zijn we nog naar de traditionele huizen in Minahasa style gegaan. Dit viel ons erg tegen, want het zijn allemaal showhuizen. Deze zijn te koop en wanneer iemand zo een huis koopt wordt het weer uit elkaar gehaald en op plek van bestemming in elkaar gezet. We zijn hier dan ook niet lang gebleven. Als afsluiting van de dag zijn we met zijn alle gaan eten in Tomohon bij een lokaal restaurant met een Indonesische menukaart(onleesbaar :P).
Afgelopen zaterdag was onze vrije dag en toen zijn we met 2 andere vrijwilligers naar een Resort in Manado geweest. Hier hebben we heerlijk aan het zwembad gelegen, gezwommen en vlees gegeten!! We hadden heel veel geluk, want het weer was echt heel mooi.
Gisteren was helaas al onze laatste werkdag... Het is echt een raar idee dat we hier nu weg gaan, want we zijn hier al helemaal gewend. Zo meteen gaan we lunchen en dan is het tijd om afscheid te nemen van iedereen. We hebben net een rondje door het park gedaan, dus het afscheid nemen van de dieren zit er al op. De eerste plaatst waar we naartoe gaan is Tomohon. Hier willen we een vulkaan gaan bezoeken en naar Tombes gaan kijken. Hopelijk hebben we er mooi weer, want dan gaan we nog naar Lake Linow kijken wat bekent staat om het verandere van kleur als de zon schijnt. We zijn heel erg benieuwd naar wat we allemaal gaan zien in Sulawesi de komende 2 weken. Ook dan gaan we proberen af en toe een blog te schrijven, maar we weten niet waar en wanneer we weer internet hebben.
Groetjes,
Babette & Caroline

• 23 November 2012 - 15:23

Anniek/Muis:

Jammer dat het er alweer op zit!!! Tijd vliegt!
    Liefs Muis