Bunaken!! - Reisverslag uit Bunaken, Indonesië van Babette en Caroline - WaarBenJij.nu Bunaken!! - Reisverslag uit Bunaken, Indonesië van Babette en Caroline - WaarBenJij.nu

Bunaken!!

Blijf op de hoogte en volg Babette en Caroline

21 November 2012 | Indonesië, Bunaken

Hallo allemaal,

Onze 5 dagen op bunaken zitten er al weer op! We hebben het er heel erg naar ons zin gehad.
Zaterdag vertrokken we met een heel klein bootje zittend tussen de boodschappen vanuit de haven van Manado. Na ongeveer 30 min. kwamen we aan op Bunaken. Ons nieuwe verblijf was toch wel even wennen. Ons huisje bestond namelijk uit een kamer met een bed en een badkamer met een douche en wc. Een wastafel bestaat er blijkbaar niet... Maar we hadden wel een balkon met een heel erg mooi uitzicht op de zonsondergang boven de zee.
Zondagochtend zijn we van 10 tot 12 gaan snorkelen. We hebben toen heel veel vissen en mooi koraal gezien. Ook hebben we meteen 2 zeeschildpadden gezien. Heel erg mooi om te zien hoe relaxed ze zich door het water voortbewegen!! 's middags zijn we een wandeling gaan maken over het eiland. Dit begon met een junglepad en werd later een asfalt weg. Na ongeveer 1 uur lopen dachten we dicht bij ons verblijf te zijn, want het leek erop dat we ongeveer een rondje gelopen hadden. Maar het pad hielt in een keer op. Daarom vroegen we aan een lokaal iemand of er misschien een junglepad binnendoor was. Dit bleek niet het geval en daarom bood hij ons een lift aan op zijn scooter. Een hele mooie ervaring om met zijn 3en op een scooter te zitten!
Maandagochtend hebben we een dolfijnentoer gedaan. We hoopte een aantal dolfijnen te zien en dat is ook wel gelukt. Het waren er enorm veel, want overal waar we keken zag je dolfijnen. De schatting was 100 à 200 dolfijnen, waaronder ook heel veel jonge dolfijnen die veel vreugde sprongetjes maakten. Heel erg mooi!! Hierna zijn we nog even gaan snorkelen en hebben toen weer een zeeschildpad gezien. 's middags hebben we heerlijk een boek gelezen op ons balkon.
Dinsdagochtend zijn we weer gaan snorkelen(elke keer op een andere plek). Weer veel vissen en mooi koraal gezien. Het lijkt net alsof je in een aquarium aan het zwemmen bent. 's avonds hadden we een klein afscheidsfeestje, want er gingen nog 2 mensen weg. We hebben heerlijk op het strand gezeten in de regen naast het kampvuur en kijkend naar vuurwerk en onweer in de verte. Heel bizar!
Vanmorgen zijn we, ja hoor, weer gaan snorkelen. Zoals jullie zien hebben we het heel slecht hier :P Toch hebben we na 3 keer snorkelen weer nieuwe soorten vissen gezien en het koraal was ook weer anders. Dus toch weer de moeite waard. Als afscheidscadeautje van Bunaken hebben we weer een schildpad gezien tijdens het snorkelen en tijdens de terugweg met de boot richting Manado zwommen/sprongen er dolfijnen naast ons. Nu zijn we sinds ongeveer anderhalf uur in ons hotel in Manado. Hier gaan we onze laatste dagen in Indonesië vertoeven.

Groetjes,
Babette & Caroline

• 21 November 2012 - 11:21

Karin:

ik wil ook naar Bunaken!!

• 21 November 2012 - 11:44

Naomi:

Hi Caro en Babette!

Ziet er super mooi uit, gave foto's van de dolfijnen en ik ben spontaan verliefd geworden op het uitzicht :)
    Geniet van de laatste dagen en tot snel!

xxx Naomi

• 22 November 2012 - 17:54

Ghislaine:

Nog veel plezier de laaste dagen. Have fun!

• 23 November 2012 - 15:16

Anniek/Muis:

WOW!!! Wat mooi zeg! Heb jij weer hoor... ;)
    Snorkelen in zo'n land is echt geweldig en ik ben het helemaal met je eens dat schildpadden zien echt genieten is :) Maare 100 dolfijnen, das wel heel veel zeg! Hoe gaaf! Heb de springende dolfijn op de foto ook gevonden. Dat is nog eens timing!
    Geniet van je laatste dagen, maar wij zijn blij dat je weer bijna terug bent!!
    Liefs Muis